سه‌شنبه، شهریور ۱۹، ۱۳۸۷

خدا دایی را بغل کرده، دایی فدراسیون را و کریمی پول را



با حادث شدن اتفاقی که فقط در هرج و مرج برنامه ریزی ایرانی قابل رؤیت است، و از روز پنجشنبه، هفته ششم لیگ حرفه ای ایران، پیش از انجام بازی های هفته پنجم برگزار خواهد شد. طبق آخرین تغییر نظر فدراسیون فوتبال قرار است مسابقات هفته پنجم، پس از برگزاری هفته دهم برگزار شود! یه چیزی تو مایه های برگزاری نماز جمعه در روز سه شنبه!
بماند ...
اما روز یکشنبه تیم ملی ایران در اولین دیدار از دور چهارم رقابت های مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، با کسب یک امتیاز شیرین از عربستان بازگشت. این تساوی در حالی رقم خورد که تیم عربستان در نیمه نخست، می توانست با 2 یا 3 گل برتری به رختکن بره، اما بی دقتی عرب ها و اشتباه عجیب داور استرالیایی در عدم اعلام خطای پنالتی مدافع ایران، دست به دست هم داد تا نیمه اول با نتیجه 1 بر 0 به نفع عربستان سعودی به پایان برسه. در نیمه دوم ورق تا حدودی برگشت و به خصوص پس از تعویض خوب علی دایی که مجتبی جباری رو به جای شبحی به نام آندرانیک تیموریان به بازی فرستاد، تیم ایران توانست در فاصله چند دقیقه به پایان این دیدار توسط کاپیتان نکونام به گل تساوی دست پیدا کنه. این گل از ضربه کرنر جباری و تأثیر مثبت مسعود شجاعی بر روی توپ به دست آمد.
در سایر دیدارهای این روز و در عجیب ترین نتیجه قطر در دوحه ازبکستان را با 3 گل درهم کوبید. قطر در این دیدار بسیار عالی ظاهر شد اما نتیجه این دیدار هم به نوعی تحت تأثیر ضعف داوری بود. چرا که در نیمه دوم این دیدار و در حالی که قطر با یک گل از ازبکستان پیش بود، داور از اعلام یک ضربه پنالتی به نفع ازبک ها خودداری کرد.
کره شمالی هم با برد جالب و خارج از خانه اش مقابل امارات به 3 امتیاز با ارزش دست یافت. اما اگر بازی را دیده باشید، شاید با من هم عقیده باشید که این 3 امتیاز بیشتر از این که برای کره شمالی با ارزش باشه برای امارات سنگین بود. چرا که کره در این دیدار و در تمام طول بازی اسیر تیم امارات بود ولی گل به خودی مدافع امارات در آغاز نیمه دوم شیرازه عرب ها را از هم پاشید و در حالی که امارات یکپارچه بر دروازه کره می تاخت، کره گل دومش را روی یک ضد حمله و با اشتباه مسلم دروازه بان امارات در جایگیری به ثمر رساند تا خیالش از کسب 3 امتیاز آسوده شود.
در آخرین دیدار این روز، ژاپن در حالی که تا 5 دقیقه به پایان دیدار 3 بر 0 میزبان خود، بحرین را شکست داده بود، در دقایق پایانی با پذیرش 2 گل چراغ سبزی به سایر رقبایش در گروه 1 نشان داد!
در ادامه این رقابت ها چهارشنبه شب 4 دیدار دیگر برگزار می شود و از این دور دو تیم کره جنوبی و استرالیا هم دیدارهایشان را آغاز خواهند کرد. در روز دوم این رقابت ها که دو تیم ایران و ژاپن استراحت دارند، ازبکستان در تاشکند به مصاف استرالیایی خواهد رفت که 3 روز پیش هلند را در خانه حریف مغلوب کرده! در دیگر دیدار این گروه قطر میزبان بحرین خواهد که اگر این دیدار با برتری قطری ها به پایان برسد، قطر گام بزرگی در راه اولین صعودش به چام جهانی بر خواهد داشت و بحرین را می توان به نوعی اولین تیم ناامید نامید.
در گروه 2، امارات بار دیگر میزبان است و این بار باید به مصاف عربستان برود. امارات از این دیدار چیزی جز برد نمی خواهد و عربستان هم می خواهد 2 امتیازی که مقابل ایران از دست داد را جبران بکند.کره شمالی هم در چین میزبان کره جنوبی خواهد بود.
و اما لیگ برتر ایران
در هفته ششم لیگ برتر، روز پنجشنبه و در 3 دیدار همزمان، از ساعت 20:30 پرسپولیس در دیداری جذاب میزبان مس کرمان خواهد بود. پرسپولیس که در تعطیلی دلخواه علی دایی، با جذب علی کریمی خبرسازترین تیم بود، حالا باید پذیرای مس باشد. در مورد پیوستن کریمی به پرسپولیس نباید منتظر ادامه روند کنونی باشیم، چرا که اگر کریمی مطابق یکی دو سال اخیر به تنبلی اش ادامه دهد، نیمکت نشین خواهد شد که چیزی جز دردسر برای پرسپولیس نخواهد بود، اگر هم کریمی قبراق و سرحال باشد، آنوقت سایر بازیکنان موجود در آن پست باید نیمکت نشین شوند که امریست ناخوشایند برای آنها.
در گیلان، پگاه میزبان سایپا است و در شیراز برق پذیرای فولاد. سپس در روز جمعه صبا میزبان استقلال خواهد بود که پیروزی در این دیدار برای هر دو تیم حیاتی است. راه آهن در شهرری به مصاف پیکان می رود. پاس در همدان مقابل یکی از ضعیفترین تیم های این دوره یعنی پیام مشهد خواهد ایستاد. ابومسلم هم که این فصل چنگی به دل نمی زند میزبان ذوب آهن یکی از تیم های شاداب لیگ است. استقلال اهواز میزبان مقاومت است و سپاهان پذیرای ملوان خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست: