جمعه، شهریور ۲۹، ۱۳۸۷

استقلال باز هم 6 تایی شد!

مسلماً وقتی در دیدارهای لیگ برتر تیمی با 6 گل بر تیم مقابل غلبه کنه، نمی شه برای شروع از نتایج دیگر حرف زد. استقلال تهران که تا پیش از دیدارهای این هفته با 4 امتیاز از 5 بازی و تفاضل گل 2- در رده هفدهم جدول بود، دیروز دست به یک کار بزرگ زد و استقلال اهواز را با 6 گل درهم کوبید و با ده پله صعود، تا رده هفتم جدول بالا آمد. البته این برد نتوانست حکم اخراج فتح الله زاده را ملغی کند! از نکات جالب بازی دیروز گلزنی آرش برهانی برای استقلال بود که 2 گل از 6 گل آبی پوشان را به ثمر رساند. برد پر گل استقلال تهران بهانه ای شد تا به بهترین بردهای لیگ برتر هم اشاره بکنم.
هر چند که بهترین برد در تاریخ فوتبال باشگاه های ایران به لیگ 74-73 تعلق دارد که در آن پرسپولیس با زوج رؤیایی فرشاد پیوس – علی دایی در خط حمله، 10 بر 1 شاهین بوشهر رو درهم کوبید؛ اما این برد در زمره نتایج لیگ برتر قرار نمی گیرد، چرا که لیگ برتر از 7 سال پیش راه اندازی شده است. از دیگر نتایج جالب لیگ های قبل از لیگ برتر می شود به برد ابومسلم مشهد مقابل استقلال رشت اشاره کرد که در هفته آخر (هفته 26) لیگ 81-1380 با درخشش رضا عنایتی که هفت گل زد، 9 بر 2 تیم زمان ناصر حجازی را شکست داد. اما از آغاز لیگ برتر تاکنون، در لیگ 84-83 و در هفته پایانی نیم فصل اول (هفته 15) استقلال اهواز که خود دیروز قربانی شده، موفق شده بود 6 بر 0 شموشک نوشهر را شکست دهد. در همان سال و در هفته 26 پرسپولیس با نتیجه 6 بر 0 پگاه گیلان را شکست داده بود. پاس هم در سال 84-83، 7 بر 1 فولاد اهواز را درهم کوبیده بود. نکته اینجاست که بازنده های این دیدارهای به یاد ماندنی یا از خطه شمال بوده اند و یا از خطه جنوب!
از تاریخ و آمار که بگذریم، دوباره به دیدارهای هفته هفتم هفتمین دوره لیگ برتر می رسیم!
تنها میهمان پیروز این هفته پرسپولیس بود که توانست در دیداری نزدیک پیام قعرنشین لیگ را شکست دهد تا پس از دست دادن 7 امتیاز در 3 دیدار گذشته، بار دیگر رنگ برد را ببیند! مسلماً این هفته کسی از داوری ها شکایت نخواهد کرد چرا که هم پرسپولیس و هم استقلال که معمولاً باخت هایشان را به گردن داور می اندازند، این هفته برنده از زمین خارج شده اند.
در شهرآورد اصفهان، که به نوعی حساس ترین دیدار هفته بود، ذوب آهن توانست سپاهان را شکست دهد تا ضمن به بحران کشاندن رقیب سنتی، از لغو دیدار برق – سایپا نهایت استفاده را برده و بار دیگر صدرنشین لیگ شود. از دیگر نتایج جالب این هفته می توان به تساوی خانگی پگاه با راه آهن اشاره کرد، آن هم درست یک روز پس از قول بیژن ذوالفقارنسب سرمربی پگاه در مورد کسب همه امتیازهای خانگی!

در جدول رده بندی هم اکنون، ذوب آهن با 13 امتیاز اول است و مس که سومین برد پیاپی اش را این بار مقابل پاس، به دست آورد با 12 امتیاز دوم است. 3 تیم برق، پرسپولیس و فولاد هم به ترتیب سوم تا پنجم هستند که در این میان دو تیم برق و فولاد یک بازی کمتر انجام داده اند.

در انتهای جدول هم پگاه با 1 امتیاز از 5 بازی هیجدهم است و سایپا نماینده ایران در رقابت کنونی جام باشگاه های آسیا، با 4 امتیاز از 4 بازی در رده هفدهم جا خوش کرده است.
در ادامه این رقابت ها قرار است روز پنجشنبه آینده و از ساعت 20:15 پرسپولیس میزبان پگاه باشد که بنا به روایتی پرسپولیس در این دیدار مجاز به استفاده از علی کریمی و مهاجم برزیلی تازه واردش، دی کارمو، خواهد بود. سپاهان در اصفهان میزبان فولاد خواهد بود. دو تیمی که سابقه قهرمانی در لیگ برتر را دارند. صبا در قم در انتظار دومین برد خانگی اش مقابل پیام خواهد بود و پاس در سخت ترین دیدار هفته میزبان ذوب آهن است. برق و مس هم دیدار بسیار حساسی را در شیراز برگزار خواهند کرد.
اما روز شنبه 6 مهر نیز استقلال تهران میزبان راه آهن است تا با برد احتمالی اش مقابل لوکوموتیو رانان، به رده های بالاتر جدول صعود کند. ملوان هم در انزلی میزبان نبرد قعرنشینان خواهد بود.

و امـــــــــــــــــــــــــــا پیش بینی ها
بعد از درخشش "امیر_ش" در هفته ششم، این بار نوبت دیگر تازه وارد لیگ، "سید رضا"، بود تا با کسب 225 امتیاز ابراز وجود کند! بد شانس ترین پیش بینی کننده این هفته، "رضا_ا" بود که علی رغم کسب 190 امتیاز بازنده دیدار مستقیمش مقابل "سید رضا" بود. از دیگر نکات جالب این هفته صدرنشینی "دانیال" بود که ضمن کسب 195 امتیاز، از پیش بینی های ضعیف "عباس" در این هفته نهایت استفاده را برد و با 550 امتیاز به تنهایی در صدر جدول ایستاد. عباس که این هفته 10 امتیاز کسب کرد با 495 امتیاز و یک پله سقوط دوم شد. پرشین هم در دیداری حساس با کسب 125 امتیاز مقابل شاهین که 85 امتیاز کسب کرد، شاهین را هم در جدول کلی و هم در جدول لیگ پیش بینی کننده ها به زیر کشید. آخرین نکته هم نتایج حیرت انگیز آرش در لیگ پیش بینی کننده ها است که با 6 باخت از 6 بازی، انگار خیال برد ندارد!



۱ نظر:

reconquista y brisass گفت...

HOLA NOSE LO QUE DISE TU BLOG PARECE QUE ES DE FUTBOL O ALGO PARECIDO BUENO SOY DE ARGENTINA Y ME LLAMO JORGE UN ABRASO Y BESOS CHAUUUUUUUUUUU