شنبه، شهریور ۲۳، ۱۳۸۷

هفته شگفتی ها

با نگاهی به نتایج هفته ششم لیگ برتر ایران، شاید این هفته را بشود هفته شگفتی ها نامید. شگفتی های این هفته از روز پنجشنبه و با شکست پرسپولیس در تهران مقابل مس آغاز شد. دیداری که بنا به آمار آن بیشتر توپ و میدان در اختیار پرسپولیس بود و در ضمن صحنه ای مشکوک به پنالتی هم در دقیقه 75 در محوطه جریمه مس رخ داد اما مسعود مرادی اعتقادی به پنالتی نداشت. دیگر شگفتی این هفته شکست استقلال تهران مقابل صبا در قم بود. استقلال در حالی پذیرای سومین شکست فصلش در 5 بازی برگزار شده لیگ شد که تاکنون در هیچ دوره ای این گونه نا امید کننده بازی ها را آغاز نکرده بود. پیکان هم با برد 4 بر 1 خارج از خانه مقابل راه آهن شهر ری نتیجه جالب توجهی کسب کرد و تا رده چهارم جدول صعود کرد. ابومسلم هم با در هم کوبیدن ذوب آهن ضمن صعود تا رتبه نهم، نگذاشت ذوب آهن به روند خیره کننده اش که از آغاز لیگ ارائه کرده بود، ادامه دهد.



در جدول رده بندی هم اینک برق که از دیدار خانگی اش مقابل فولاد با یک امتیاز بیرون آمد، با 11 امتیاز صدرنشین است. دو تیم ذوب آهن و مس هم با 10 و 9 امتیاز دوم و سوم هستند. نکته جالب توجه، اما آزار دهنده در جدول لیگ جایگاه استقلال است. استقلال که باید امسال به عنوان یکی از دو نماینده ایران در جام قهرمانان آسیا حضور یابد، فعلاً در لیگ نیمه حرفه ای ایران جایگاهی بهتر از رتبه شانزدهم ندارد.

در ادامه این رقابت ها و از هفته هفتم، روز سه شنبه 26 شهریور، پیام قعرنشین لیگ، از ساعت 20:30 میزبان پرسپولیس خواهد بود. پرسپولیس که امیدوار است بتواند از علی کریمی در این دیدار استفاده کند، این دیدار را راهی برای بازگشت سریع به بالای جدول می داند. مگر آن که پیام هم مثل ابومسلم به خودش بیاید!

روز پنجشنبه نیز 7 دیدار همزمان برگزار می شود، که در دیدارهای مهم، استقلال تهران میزبان هم نام اهوازیش است. این دیدار برای هر دو تیم بسیار حائز اهمیت است. چرا که نه استقلال تهران و نه استقلال اهواز شرایط مطلوبی در جدول رده بندی ندارند. ذوب آهن و سپاهان هم حساس ترین دیدار هفته را برگزار می کنند و مس میزبان پاس خواهد بود. پیش از این قرار بود سایپا هم با برق دیدار داشته باشد که این برگزاری دیدار، به دلیل دیدار سایپا در جام باشگاههای آسیا، به زمان نامعلومی موکول شد.



امــــــــــا پیش بینی ها


در پیش بینی ها این هفته با توجه به چند نتیجه عجیبی که به دست آمد، از 14 نفری که پیش بینی هایشان را فرستادند، 5 نفر امتیاز منفی گرفتند و یک نفر امتیاز صفر! بالاترین امتیاز (95+) این هفته را یکی از تازه واردان (امیر_ش) به دست آورد تا زنگ خطر را برای بقیه به صدا در آورد.


در حال حاضر و در جدول کلی امتیازات، عباس با 485 امتیاز و حاشیه امنیت خوبی، اول است. دانیال، شاهین و پرشین نیز با 355، 340 و 325 امتیاز دوم تا چهارم هستند.


اما در لیگ بینی کننده ها، این هفته دیدار حساس پرشا و پرشین با پیروزی 75 بر 45 پرشین همراه بود. بهرام نیز در دیدار استاد و شاگردیش، شاهین را شکست داد تا ضمن تحمیل اولین شکست فصل به شاهین، یک پله بالاتر از او و در رتبه پنجم لیگ پیش بینی ها بایستد. در حال حاضر عباس در جدول رده بندی لیگ پیش بینی کنندگان نیز با 12 امتیاز و تفاضل گل بهتر اول است و چهار پیش بینی کننده دیگر، پرشین، دانیال، بهزاد و بهرام، همگی با 12 امتیاز و تفاضل گل متفاوت دوم تا پنجم هستند.




هیچ نظری موجود نیست: