دوشنبه، شهریور ۰۴، ۱۳۸۷

آیا استقلال قهرمان می شود؟

هفته چهارم لیگ برتر ایران با انجام 9 دیدار پیگیری شد که طی آن 3 میزبان پیروز شدند، 3 میزبان به تساوی تن دادند و 3 میزبان دیگر شکست را پذیرفتند.
عصر روز یکشنبه، مس در کرمان کار بزرگی کرد و با تحمیل دومین شکست به استقلال تهران، ضمن فرار موقت از بحران، آبی پوشان پایتخت را به بحران کشاند. برق در شیراز پاس همدان را شکست داد تا به لطف تفاضل گل بیشترش نسبت به ذوب آهن بر بام لیگ بایستد. دیگر میزبان پیروز این هفته سپاهان بود که با شکست صبا، اولین برد فصلش را دشت کرد. اما در تهران و در حساس ترین دیدار هفته، پرسپولیس در دیدار خانگی اش مقابل ذوب آهن بهترین بخت را برای صدرنشینی از دست داد و با تن دادند به تساوی 2 بر 2 مقابل ذوب آهن با 8 امتیاز از 4 دیدار در پله سوم باقی ماند. پیکان هم نتوانست در دیدار خانگی اش مقابل مقاومت شیراز به پیروزی دست یابد و با تساوی 2 بر 2 مقابل شاگردان جوان غلامحسین پیروانی متوقف شد. دیگر تساوی هفته در رشت رقم خورد. جایی که پگاه نتوانست بر پیام مشهد چیره شود و با تقدیم اولین امتیاز فصل به مشهدی ها، در همان رتبه نهم باقی ماند. اما سه میهمان سربلند این هفته، سایپا، ملوان و استقلال اهواز بودند. جالب اینجاست که هر 3 تیم در 3 هفته قبل نتوانسته بودند به پیروزی دست یابند. سایپا در شهرری راه آهن را شکست داد. استقلال اهواز در مشهد بر ابومسلم غلبه کرد تا ابومسلمی ها پذیرای 3 شکست در 4 دیدار ابتدای فصلشان باشند! ملوان هم که هفته پیش مقابل پرسپولیس نشان داده بود عزمش را جزم کرده، این بار در اهواز، فولاد را شکست داد تا ضمن کسب اولین برد این فصل نوار پیروزی های فولاد را نیز پاره کند. به این ترتیب به جز صبا و پیام تمام تیم ها در همین 4 هفته آغازین لیگ، طعم برد را چشیده اند.
در جدول رده بندی هم اکنون، دو تیم برق و ذوب آهن با 10 امتیاز و تفاضل گل متفاوت اول و دوم هستند. پرسپولیس با 8 امتیاز سوم است و دو تیم مس و فولاد هم با 6 امتیاز چهارم و پنجم هستند.

در ادامه این رقابت ها و در هفته پنجم، ابتدا استقلال در تهران میزبان برق خواهد بود. برق می تواند متأسف باشد که در شرایط کنونی به مصاف استقلال تهران می رود، چرا که آبی پوشان برای فرار از بحران دست به هر کاری خواهند زد. از طرفی برق می تواند خوشبخت باشد که در این روزهای بحرانی به مصاف استقلال می رود. به عبارت دیگر، اگر آبی پوشان تا پیش از بازی با برق به خود بیایند، شرایط کار برای شیرازی ها سخت خواهد بود و اگر استقلالی ها کماکان در بحران دست و پا بزنند، برق می تواند از یکی از سخت ترین دیدارهای این فصلش سربلند بیرون بیاید. در 7 دیدار همزمان دیگر، پیکان در قزوین میزبان ابومسلم بحران زده خواهد بود. سایپا و سپاهان که هر دو از کسب اولین برد فصلشان با روحیه هستند، جدال سختی در کرج خواهند داشت. پاس در همدان با راه آهن دیدار می کند و پیام در مشهد میزبان استقلال اهواز است. مقاومت در شیراز میزبان پگاه خواهد بود و ملوان باید در دیداری متفاوت پذیرای مس باشد. متفاوت از این نظر که مس به دلیل برد این هفته مقابل استقلال تهران، از روحیه خوبی برخوردار است اما از سوی دیگر هر دو دیدار خارج از خانه اش را واگذار کرده! ذوب آهن در دیداری که به نظر ساده می رسد، میزبان صبا یکی از دو تیم بدون برد لیگ خواهد بود. در نهایت فولاد در اهواز میزبان پرسپولیس خواهد بود. هر چند که فولاد در این پیکار برگ برنده ای به نام گرما دارد، اما نباید از این نکته هم غافل شد که قرمزپوشان اهوازی در هفته چهارم و در تنها دیداری که تاکنون در اهواز برگزار کرده اند مقابل ملوان تن به شکست داده اند.
و اما پیش بینی ها!
از این هفته و به دلیل عدم حضور فعال دو نفر از پیش بینی کنندگان، دو نفر دیگر جایگزین نفرات قبلی شدند تا برای اولین بار تمام 18 بازیکن در یک هفته در پیش بینی ها حضور داشته باشند. این هفته امیرآریا با کسب 85 امتیاز از همه بهتر در پیش بینی ها شرکت کرد و پرشا در هفته ای ناامید کننده 15- آورد! آرش هم به روند رو به پائینش ادامه داد و با 5- امتیاز در پله دوازدهم ایستاد. اما بدترین پیش بینی ها را دانیال، صدرنشین پیشین مسابقات داشت که با امتیاز 55- تا پله سوم سقوط کرد! در جدول هم اکنون عباس، شاهین و دانیال به ترتیب با 420، 340 و 300 امتیاز اول تا سوم هستند. در انتهای جدول هم حسین که پس از 3 هفته غیبت برای اولین بار در پیش بینی ها شرکت داشت با امتیاز 25- به قعر جدول رفت! رضا_ذ هم در دومین دور پیش بینی هایش (فقط هفته های 2 و 4) امتیازی کسب نکرد تا با همان 5 امتیاز هفته دوم کماکان قعرنشین باشد!
در دیدارهای لیگ پیش بینی کنندگان، مجید در اولین حضورش خوش شانس بود. چرا که تنها با کسب 10 امتیاز توانست به یک برد شیرین مقابل رضا_ذ دست یابد. آرش هم با پذیرش چهارمین شکست پیاپی و این بار مقابل شاهین همچنان قعرنشین لیگ پیش بینی کنندگان باقی ماند!

هیچ نظری موجود نیست: