سه‌شنبه، آبان ۰۷، ۱۳۸۷

باور می‌کنید؟ آرش برهانی صدرنشین جدول گلزنان است!

در پرگل ترین هفته لیگ برتر که طی 8 بازی 32 گل به ثمر رسید، همه چیز به کام دو تیم استقلال تهران و پرسپولیس تمام شد. در هفته دوازدهم لیگ برتر، از شش تیم بالای جدول تنها پرسپولیس و استقلال بر حریفان خود غلبه کردند تا به وضعیت خود در جدول رده‌بندی سر و سامان بدهند.
دیدار ملوان – صبا که قرار بود در انزلی برگزار شود به دلیل باران شدید به زمان دیگری موکول شد.

×××
سایپا 0
مقاومت 2 (رضا خالقی‌فر 36 و 65)
ظاهراً استعفای پذیرفته نشده غلامحسین پیروانی پس از بازی هفته گذشته مقاومت، برای به خود آمدن جوانان شیرازی کافی بود. چرا که مقاومت روز یکشنبه توانست به سومین پیروزی فصلش دست یابد و از بحرانی که گربانگیرش شده بود، فرار کند. مقاومت از شش بازی خانگی 5 امتیاز آورده و از 6 بازی خارج از خانه 9 امتیاز و باید فکری به حال بازی‌هایش در شیراز بکند.
در عوض سایپا که در این دیدار، همه کار کرد به جز گلزنی، با پذیرش این شکست همچنان در حسرت اولین برد خانگی‌اش ماند! ضمن آنکه سایپا با توجه به سایر نتایج، بار دیگر قعرنشین لیگ شد. سایپا یکی از پر مهره‌ترین تیم‌های این فصل است، اما تاکنون، نتوانسته عملکرد قابل قبولی در لیگ هشتم ارائه کند.

×××
برق 0
راه آهن 1 (سهراب انتظاری 23)
کمتر کسی تصور می‌کرد که راه آهن بتواند نوار ناکامی‌هایش را در شیراز و آن هم مقابل برق پاره کند. اما محمود یاوری سرمربی راه آهن که برق را مثل کف دستش می‌شناخت، با شکست این تیم، راه آهن را سه پله در جدول رده‌بندی بالا کشید.
برق که شروع بسیار چشمگیری در لیگ هشتم داشت، در چهار هفته اخیر، 10 امتیاز از دست داده است! شاگردان محمد عباسی اگر به خودشان نیایند، خیلی زودتر از آنچه تصور کنند از جمع مدعیان قهرمانی لیگ دور خواهند شد.
×××
مس 3 (امیرحسین صادقی 70، فراز فاطمی 79و 92)
پیام 3 (محمد سهیمی 21، محمد مطوری 72 و مهدی هاشمی نسب 93)
مس هم درست مانند برق، شروع رؤیایی در لیگ هشتم داشت اما این تیم در چهار بازی اخیرش، 9 امتیاز از دست داده است. نکته‌ای که نباید در مورد نتایج اخیر مس نادیده گرفت، امتیاز دهی این تیم به تیم‌های پائین جدول بوده است. باخت مقابل ملوان و دو تساوی خانگی در برابر سایپا و پیام. این در حالی است که پیش از این، همه تیم‌ها در کرمان بازنده بودند.
اما عملکرد پیام دقیقاً برعکس عملکرد مس بوده است. پیام در هفت دیدار آغازینش در لیگ، به هیچ بردی دست نیافت و با فاصله نسبت به تیم‌های بالاتر در انتهای جدول بود. اما سه برد پیاپی این تیم، همه چیز را دگرگون کرد. در واقع، مس باید خوشحال باشد که در این شرایط نامساعدش توانست تیم آماده پیام را متوقف کند. یک نکته جالب در مورد پیام این که هر سه برد پیام در بازی‌هایی حاصل شد که خداداد عزیزی، سرمربی این تیم، از نشستن روی نیمکت تیم محروم بود! در واقع می‌توان گفت بازگشت خداداد روی نیمکت نوار پیروزی‌های پیام را پاره کرد!
×××
ذوب آهن 1 (سید محمد حسینی 39)
استقلال اهواز 1 (حمید رضا رجبی 25)
ذوب آهن هم این هفته در خانه تن به تساوی داد تا همه چیز در هفته دوازدهم به کام پرسپولیس و استقلال تهران تمام شود! ذوب آهن که هنوز در خانه شکست ناپذیر است، می‌توانست با پیروزی در این دیدار و با توجه به سایر نتایج با 3 امتیاز اختلاف نسبت به پیکان در صدر جدول جا خوش کند. اما تساوی این تیم مقابل استقلال اهواز فاصله سبز پوشان اصفهانی را با پیکان در صدر جدول به 1 امتیاز رساند.
از سوی دیگر استقلال اهواز که پس از دو هفته ناکامی، هفته گذشته ملوان را با سه گل در هم کوبیده بود، با روحیه‌ای مضاعف به مصاف ذوب آهن رفت. استقلال اهواز که پیش از این در شش دیدار خارج از خانه‌اش چهار بار شکست خورده بود، می‌تواند از کسب تساوی در خانه صدرنشین لیگ خوشحال باشد و دل به دیدارهای باقی مانده‌اش در پنج هفته پایانی نیم فصل ببندد.
×××
ابومسلم 3 (محمد مختاری 10 {گل به خودی}، میثم بائو 32 و 59)
داماش 2 (آدریانو آلوز 12 و رضا الماس خاله 93)
داماش تیم متمول این روزهای لیگ، هنوز از سه بازی اخیرش تحت مدیریت امیرعابدینی نتوانسته به برد دست یابد. تساوی در شیراز و دو باخت در رشت مقابل فولاد و در مشهد مقابل ابومسلم، همه حکایت از این دارد که شاید مشکل پگاه سابق پول و تغییر نام به داماش نبوده است! تنها برد داماش در لیگ امسال در هفته دوم و مقابل استقلال تهران بوده است. به عبارت دیگر داماش 10 هفته است که برنده نشده است و ادامه این روند قطعاً منجر به سقوط نماینده گیلان خواهد شد. اگر سایپا از دو بازی عقب افتاده‌اش در لیگ بتواند 2 امتیاز کسب کند، آنگاه داماش قعرنشین لیگ خواهد بود!
از سوی دیگر ابومسلم به روند سینوسی‌اش در لیگ ادامه می‌دهد و یکی در میان بازی‌هایش را می‌برد و می‌بازد! اگر نگاهی به جدول دیدارهای خارج از خانه بیندازیم، بیشتر متوجه مشکل ابومسلم می‌شویم. ابومسلم از شش بازی خارج از خانه‌اش تنها یک امتیاز کسب کرده است!
×××
فولاد 5 (سجاد فیض الهی 4 و 25، حجت زادمحمود 12 و 54 و سعید رمضانی 45)
پاس 1 (مهرداد کریمیان 36)
فولاد که پس از 2 برد ابتدای فصلش، شش هفته پیاپی نتوانست به برد دست یابد، در سه هفته اخیر به سه برد شیرین دست یافته و در جدول رده‌بندی تا رده هفتم بالا آمده است. برد این هفته فولاد مقابل پاس از این جهت حائز اهمیت بود، که دو تیم 15 امتیازی بودند و شانه به شانه یکدیگر. اما برد سنگین فولاد مقابل پاس باعث صعود نماینده اهواز در جدول رده‌بندی شد. نکته جالب در مورد این دیدار این است که پیش از این وینگو بگوویچ (سرمربی کنونی پاس) با فولاد قهرمان لیگ برتر ایران شده بود و مجید جلالی (سرمربی کنونی فولاد) با پاس به این عنوان دست یافته بود!
پاس که از باخت سنگین هفته گذشته‌اش مقابل استقلال زخمی بود، با پذیرش یک باخت سنگینتر مقابل فولاد، ضمن از دست دادن شش امتیاز و پذیرش 9 گل در دو بازی، دو پله هم در جدول رده‌بندی سقوط کرد!
×××
پرسپولیس 3 (کریم باقری 17 و علیرضا واحدی نیکبخت 44 و 63)
سپاهان 2 (عماد رضا 28 و 34)
بی گمان این هفته به کام دو نماینده پر طرفدار تهران در لیگ برتر تمام شد. پرسپولیس در دیداری جذاب و پرگل، بار دیگر با درخشش مثلث باقری، نیکبخت و کریمی به یک برد شیرین مقابل رقیب سرسخت سالهای اخیرش، سپاهان، دست یافت تا به 4 امتیازی صدرنشین لیگ برسد. پرسپولیس در نیمه اول این دیدار واقعاً خوش شانس بود که بازنده نشد. گلزنی باقری بر خلاف جهت بازی و گلسازی او برای نیکبخت در لحظات پایانی نیمه اول اندوخته بسیار خوبی در مقابل دو گل عماد رضا بود. اما در نیمه دوم ورق برگشت و این پرسپولیس بود که نبض بازی را در دست گرفت و با گلی که نیکبخت روی پاس کریمی به ثمر رساند به 3 امتیاز حساس این دیدار رسید.
سپاهان با پذیرش این شکست، از 4 بازی آخر خود تنها 2 امتیاز به دست آورده که آمار مناسبی برای سپاهان به شمار نمی‌آید. سپاهان چه در جدول دیدارهای خانگی و چه در جدول دیدار خارج از خانه، نهم است اما در جدول رده‌بندی لیگ دهم!
×××
استقلال 3 (آرش برهانی 33، 37 و 41)
پیکان 2 (سعید لطفی 23 و ایمان حیدری 79)
استقلال هم مثل پرسپولیس، در یک دیدار بسیار حساس توانست بر صدرنشین هفته گذشته لیگ غلبه کند تا پس از 10 هفته نماینده قزوین را به پذیرش شکست وادار کند. استقلال که از 7 بازی اخیرش 17 امتیاز به دست آورده با این برد توانست در صدر جدول باز‌ی‌های خانگی بایستد. ضمن این که آرش برهانی گل نزن فصل گذشته استقلال، با هت تریکی که در این دیدار کرد، تعداد گل‌های زده‌اش را به 9 رساند تا نسبت به کل فصل قبل بیشتر گل زده باشد. (آرش برهانی فصل قبل برای استقلال در لیگ برتر 8 گل زد.) ارزش برد استقلال وقتی بشتر می‌شود که بدانیم آبی پوشان تهرانی از دقیقه 52 به دنبال اخراج یدالله اکبری 10 نفره بازی کرده‌اند.
از سوی دیگر پیکان که در این دیدار، یک پنالتی را هم در دقیقه 22 بازی از دست داد، می‌توانست اقلاً با یک امتیاز از این دیدار خارج شود، اما بی دقتی مهاجمان این در دقایق پایانی بازی منجر به شکست نماینده شایسته قزوین شد.




در جدول رده‌بندی و تا پایان هفته دوازدهم، ذوب آهن با 25، پیکان با 24 و استقلال و پرسپولیس هر دو با 21 امتیاز اول تا چهارم هستند.


×××

هفته سیزدهم لیگ برتر از روز پنجشنبه 9 آبان با انجام چهار دیدار همزمان (14:45) آغاز خواهد شد.



مقاومت – پرسپولیس
مقاومت پس از چند نتیجه نامطلوب، در هفته دوازدهم سایپا را شکست داد و تا حدودی از بحران دور شد. غلامحسین پیروانی که با موضع‌گیری‌هایش علیه تماشاگران شیرازی، بازی در خانه را دشوارتر از بازی‌های خارج از خانه می‌بیند، این بار باید مقابل تیمی بایستد که در بازی‌های دور از خانه خیلی مطمئن نشان نداده است. ضمن این که آسیب‌دیدگی علی کریمی و اصرار بی‌مورد افشین قطبی بر استفاده از دی‌کارمو می‌تواند کفه ترازو را به سمت مقاومت سنگین کند. اما با تمام این تفاسیر، بعید می‌دانم مقاومت بتواند از پرسپولیس امتیازی بگیرد.
پرسپولیس در 5 بازی آینده‌اش تا پایان نیم فصل دو بازی خارج از خانه دارد که یکی از آن ها همین هفته مقابل مقاومت است و دیگری در هفته پانزدهم مقابل پیکان. سه دیدار خانگی این تیم هم مقابل صبا، استقلال اهواز و راه آهن است. پیش بینی من از پنج دیدار آتی پرسپولیس کسب 9 تا 11 امتیاز است.
×××
پیام – سایپا
خداداد عزیزی خوب می‌داند که پیروزی مقابل سایپا باعث صعود تیمش به نیمه بالای جدول می‌شود. از این رو باید انتظار یک بازی تهاجمی از این تیم مشهدی داشته باشیم. از سوی دیگر سایپا می‌خواهد به قحطی برد پایان دهد و پس از هفت هفته برنده از این دیدار بیرون آید. این دیدار می‌تواند آبستن حوادث بسیاری باشد.
×××
صبا – فولاد
آمادگی هفته‌های اخیر فولاد و لغو بازی هفته دوازدهم صبا می‌تواند بزرگترین تفاوت دو تیمی باشد که در جدول رده‌بندی با سه امتیاز اختلاف به ترتیب هفتم و هشتم هستند. این دیدار که به نوعی جدال فیروز کریمی با مجید جلالی هم به شمار می‌آید، بیش از هر نتیجه‌ای بوی تساوی می‌دهد، به خصوص وقتی که صبا سلطان تساوی‌ها در یکسوی میدان است.
×××
سپاهان – مس
آخرین دیدار روز پنجشنبه را دو تیم مدعی اما بحران زده لیگ برگزار خواهند کرد. مس که در دیدار هفته دوازدهمش مقابل پیام، در ثانیه‌های پایانی برد را با تساوی عوض کرد، باید در این دیدار به مصاف شیر بی یال و کوپال این روزهای لیگ برود. سپاهان که خیلی‌ها معتقند به زودی دستخوش تغییر در کادر فنی می‌شود، محکوم به پیروزی در این دیدار است. سپاهان در این دیدار می‌تواند ‌دلخوش نتایج ضعیف مس در دیدارهای خارج از خانه‌اش باشد. اگر سپاهان در این دیدار پیروز شود، آنگاه فیرات برای اقلاً یک هفته دیگر سرمربی سپاهان خواهد بود.
×××
روز جمعه نیز سه دیدار در ساعت 14:45 برگزار می‌شود.
پیکان – برق
یکی از حساس‌ترین دیدارهای این هفته است که می‌تواند باعث تغییرات زیادی در جدول شود. پیکان بدون شک در فکر پیروزی در این دیدار است تا بتواند همچنان در رقابت برای قهرمانی نیم فصل باقی بماند. اما از سوی دیگر برق هم بعد از هفته‌ها ناکامی به دنبال فرار از این بحران است و برای این منظور نهایت تلاشش را خواهد کرد.
×××
راه آهن – ابومسلم
یاوری که از هفته دوازدهم موتور راه آهن را بالاخره راه انداخت، این بار می‌خواهد در دیداری نه چندان سخت مقابل ابومسلم پیروز شود. نکته جالب این است که تاکنون نه راه آهن در خانه پیروز شده است و نه ابومسلم دور از خانه! در واقع هر نتیجه‌ای غیر از تساوی در این دیدار یکی از صفرهای جدول را از بین خواهد برد!
×××
داماش – ملوان
در این دیدار که داربی گیلان است، دو تیم بیشتر به فکر نباختن هستند تا برنده شدن. چرا که باخت در دیدارهای محلی همیشه مایه‌ایست برای کری خوانی رقیب! داماش که این روزهای زمزمه جدایی ذوالفقارنسب را می‌شنود، صحبت‌هایی را با سید علی افتخاری، هافبک خوش نام سابق تیم ملی ، داشته است تا به طور موقت روی نیمکت داماش بنشیند. داماش در این دیدار به دنبال دومین برد خود خواهد بود و ملوان هم می‌خواهد با پیروزی در این خودش را از جمع قعرنشینان دور کند.
×××
روز جمفع ساعت 16:30 دو دیدار پایانی هفته سیزدهم برگزار می‌شود.
استقلال اهواز – پاس
اگر وینگو تا پیش از آغاز این دیدار برکنار نشده باشد، این دیدار قطعاً آخرین فرصت او برای اثبات شایستگی‌هایش است. از سوی دیگر استقلال اهواز هم پس از شکست دادن ملوان در اهواز و تساوی ارزشمندش در اصفهان مقابل ذوب آهن، به دنبال هر سه امتیاز این دیدار است.
×××
استقلال تهران – ذوب آهن
گل سر سبد دیدارهای هفته، همین دیدار است. جایی که تیم اول جدول باید به میهمانی بهترین تیم هفته‌های اخیر لیگ برود. استقلال که تاکنون بهترین تیم در دیدار خانگی است، پس از شکست پیکان، این بار به دنبال سه امتیاز شیرین دیگر از ذوب آهن است تا باز هم فاصله‌اش را با صدر جدول کاهش دهد. استقلال پس از این دیدار و در چهار هفته پایانی، یک بار میهمان ملوان خواهد بود و در سه دیدار پیاپی میزبان فولاد، سایپا و پیام. پیش بینی من از بازی‌های آینده استقلال کسب 11 تا 13 امتیاز است.
از سوی دیگر ذوب آهن پس از تساوی ناامید کننده‌اش مقابل استقلال اهواز، این بار می‌خواهد استقلال تهران را شکست دهد تا یک گام بزرگ به سمت قهرمانی نیم فصل بردارد.
×××
پیش بینی‌ها
در پیش بینی‌های این هفته، "پژمان" با کسب 115 امتیاز بهترین پیش بینی کننده بود و پس از او "پرشا" و "مجید" با 80 امتیاز قرار داشتند.
در جدول پیش بینی‌ها هم اکنون "عباس" با 1025 امتیاز اول است و "دانیال" با 1000 امتیاز دوم. ضمن این که "آرش" رفته رفته خود را به صدر جدول نزدیک کرده است و هم اینک با 690 امتیاز پنجم است.


در لیگ پیش بینی‌ها، این هفته "عباس" توانست "پرشین" را در دیداری حساس شکست دهد و "پرشا" هم در دیداری نزدیک "امیر آریا" را 80 بر70 شکست داد.


در جدول لیگ پیش بینی‌ها و تا پایان هفته دوازدهم، "عباس"، "بهرام" و "دانیال" به ترتیب با 27، 25 و 24 امتیاز اول تا سوم هستند.



هیچ نظری موجود نیست: