پنجشنبه، مهر ۱۸، ۱۳۸۷

هت تریک کریمی برای حفظ آبروی پرسپولیس



هفته ای که به خاطر صدرنشینی ذوب آهن به نام آنها نوشته شد، در واقع به کام استقلال تهران تمام شد، چرا که آنها هم خودشان به یک برد خوب دست یافتند و هم رقیبشان مغلوب تیم نه چندان خوب ابومسلم شد تا ضمن رسیدن به یک امتیازی پرسپولیس در جدول رده بندی لیگ هشتم، در جدول رده بندی تمامی هشت دوره لیگ هم به یک امتیازی پرسپولیس برسند!



استقلال تهران5 – مقاومت سپاسی شیراز2
باز هم استقلال - مقاومت، باز هم زیبا و پرگل

همانطور که پیش بینی می شد، باز هم بازی استقلال تهران و مقاومت سپاسی زیبا و پرگل ز آب درآمد. آبی پوشان تهرانی در این دیدار علی رغم این که دوبار در ابتدای دیدار، از حریف جوان خود عقب افتادند، اما هر دوبار بازگشت سریعی به بازی داشتند که این را باید مدیون میثم منیعی چپ پای خوش خود باشند. هر چند که سبک بازی منیعی چندان مورد توجه قلعه نوعی نیست و او اکثر بازی های از روی نیمکت تماشا می کند، اما نقش او روی هر دو گلی که استقلال در نیمه اول به ثمر رساند واقعاً انکار ناپذیر بود. (منیعی تا پیش از این تنها در 3 دیدار به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شده بود، که یکبار دقایقی پس از حضور در زمین تعویض شد!).
به هر حال در روزی که به گفته خود غلامحسین پیروانی، مقاومت بسیار ضعیف بازی کرد، استقلال با یک برد دلچسب، باز هم خود را به بالانشینان جدول نزدیک تر کرد.

پیکان قزوین2 – پگاه گیلان0
پیکان مدل 87 مدیرروستا خوب می تازد!

علی اصغر مدیرروستا، سرمربی پیکان، با کسب چهارمین پیروزی در پنج دیدار اخیرش نشان داد که شایسته مربیگری در سطوح بالای فوتبال ایران هست. مدیرروستا که از بازیکنان متوسطی برخوردار است، توانسته از همین بازیکنان یک تیم خوب بسازد. هر چند نمی توان از گلزنی های سید مهدی سید صالحی و دروازه بانی خوب محمد محمدی در این تیم چشم پوشید.
از طرف دیگر، پگاه سومین شکست پیاپی را نیز پذیرا شد تا لغزش زمین زیر پای ذوالفقارنسب بیش از پیش حس شود!

برق شیراز1 – سپاهان اصفهان1
تساوی از ترس شکست!

سپاهان که با گل زود هنگامش سعی در حفظ نتیجه بازی داشت، در دقایق تلف شده این دیدار، با پذیرش یک گل از روی نقطه پنالتی، به تساوی مقابل صدرنشین پیشین لیگ رضایت داد. این تساوی هم برق را از صدر به زیر کشید و هم مانع حضور سپاهان در جمع چهار تیم برتر لیگ شد. اما برق با گل ثانیه های پایانی اش که مورد اعتراض سپاهانی ها هم بود، توانست رکورد بی شکست بودنش را در لیگ امسال نگه دارد. آن هم در روزی که مس با قبول تساوی و پیام با دشت اولین برد، دو صفر از سه صفر جدول را پاک کرده بودند!
ذوب آهن اصفهان1 – راه آهن شهرری0
شروع تلخ جناب سرهنگ!

همانطور که پیش بینی می شد، ذوب آهن باز هم برد تا با توجه به توقف برق مقابل سپاهان، با 2 امتیاز اختلاف و البته یک بازی بیشتر نسبت به شیرازی ها در صدر جدول آرام گیرد. ذوب آهن با این برد خانگی هر پنج دیدار خانگی اش را برده، ضمن این که راه آهن نیز با قبول این شکست که با اولین حضور سرهنگ یاوری بر روی نیمکت این تیم توأم شد، همانند پگاه سومین شکست پی در پی اش را پذیرفت. نکته جالب اینجاست که راه آهن در دو هفته اخیر 6 امتیاز به دو نماینده اصفهان تقدیم کرده است.

سایپا کرج1 – پاس همدان3
لیت بارسکی سایپا را اوراق کرد و رفت!

در حالی که تیتر "لیت بارسکی را اخراج شده بدانید"
مطلب قبلی، با انتقاد برخی از خوانندگان همراه شده بود، لیت بارسکی پس از پذیرش یک باخت دیگر از سمت سرمربیگری نارنجی پوشان کرجی برکنار شد! سایپا که با انبوهی از بازیکنان خوب و یک مربی اسم و رسم دار برای قهرمانی در آسیا بسته شده بود، پس از حذف تحقیر آمیزش از جام قهرمانان آسیا، در لیگ برتر ایران هم قعرنشین شده است! هر چند که سایپا 2 بازی عقب افتاده دارد و پیروزی در آن دو دیدار می تواند آن ها را تا رده دهم جدول بالا ببرد، اما تیم کنونی سایپا بیشتر از آنکه تداعی کننده یک تیم برنده در آن دو دیدار باشد، تصویر یک تیم از پیش باخته را دارد. در سوی دیگر میدان، پاس که خود در سه هفته اخیر، دو تساوی خانگی و یک شکست خارج از خانه داشت، با این برد یک پله در جدول صعود کرد و به رتبه نهم رسید. این اولین برد برد خارج از خانه پاس در این فصل بود. ضمن این که سایپا هم با دو بازی خانگی و دو شکست تاکنون ضعیف ترین میزبان لیگ بوده است.

ملوان انزلی0 – پیام مشهد1
مهمانوازی شمالی!

اگر بپذیریم که شانس بخشی از فوتبال است، آنگاه برد پیام مقابل ملوان را راحت تر هضم می کنیم! پیام در حالی به اولین بردش در لیگ برتر دست یافت که در طول بازی اسیر حملات گسترده ملوان بود. اما بی دقتی بازیکنان ملوان از یک سو و درخشش دروازه بان پیام از سوی دیگر همگی دست به دست هم داد تا پیام در روزی که ممکن بود یکی از سخت ترین شکست های تاریخ لیگ را پذیرا شود، با پیروزی از زمین خارج شود! حالا پیامی ها با این برد دو پله در جدول لیگ بالا پریده اند! ضمن این که در جدول بازی های خارج از خانه هم تا رده پنجم صعود کردند. در نقطه مقابل ملوان با این باخت کماکان در حسرت اولین برد خانگی اش ماند و در جدول لیگ هم سایه به سایه پیام در رتبه پانزدهم ایستاد.

فولاد اهواز2 – مس کرمان2
هــــــــــــــورا ... فولاد گل زد!

پیش بینی کرده بودم که مس در این دیدار به اولین تساوی فصل تن خواهد داد! هر چند که مس برای رسیدن به این تساوی تا آخرین لحظات بازی زجر کشید اما کسب یک امتیاز هم برای کرمانی ها در این دیدار سنگین چندان ناخوشایند نبود! این دیدار به یک طلسم دیگر هم خاتمه داد و آن قحطی گل در فولاد بود! فولاد با گلی که در دقیقه 41 این دیدار به ثمر رساند، پس از 322 دقیقه توانست به گل برسد! فولاد با این تساوی یک پله در جدول رده بندی صعود کرد اما کماکان در حسرت اولین برد خانگی اش ماند!


صباباتری قم2 – استقلال اهواز0
امان از این فیروز استقلال کش!

صبا و فیروز کریمی 6 امتیاز از دو استقلال حاضر در رقابت های لیگ برتر گرفته اند تا فیروز کریمی ثابت کند که گربه سیاه آبی پوشان است! هر چند صبا برای رسیدن به گل اول خود 54 دقیقه صبر کرد، اما در این دقیقه فریدون فضلی مهاجم 37 ساله صبا ضمن به ثمر رساندن ششمین گلش در این فصل، پایه گذار سومین برد صبا در این فصل شد. صبا با این برد 13 امتیازی شد و خود را به تیم های بالای جدول نزدیک تر کرد. اما از طرف دیگر استقلال اهواز با این باخت به حرکت سینوسی خود در لیگ امسال ادامه داد و با 9 امتیاز در رتبه دوازدهم قرار گرفت.

ابومسلم مشهد4 – پرسپولیس تهران3
هت تریک کریمی برای حفظ آبروی پرسپولیس!

پرسپولیس در هر سه بازی آخر خود با ابومسلم سه گل زده، اما بار اول 3-0 برنده شده، بار دوم در حالی که 0-3 عقب بوده، بازی را 3-3 کرده و این بار هم 3-4 بازی را واگذار کرد!
شاگردان افشین قطبی، که خیلی ها معتقد هستند علی رغم داشتن ادبیات قابل تحسین از دانش و یا پتانسیل مربیگری لازم برخوردار نیست، دیروز در تمام طول بازی به دنبال بازیکنان ابومسلم می دویدند، اما همان عادت بد پرسپولیس که وا دادن بازی های پس از شهرآورد است، این بار هم گریبان قرمزپوشان را گرفت و اگر علی کریمی و علیرضا نیکبخت نبودند، معلوم نبود چه بلایی بر سر این تیم پر ادعا می آمد! به هر حال ابومسلم با این برد شیرین پس از دو باخت پی در پی 10 امتیازی شد و با سه پله صعود به جایگاه دهم رسید. پرسپولیس هم با این شکست جایش را با مس در جدول عوض کرد و با 15 امتیاز در رتبه پنجم ایستاد.

در جدول رده بندی هم اکنون ذوب آهن با 20 امتیاز اول است و برق و پیکان با 18 امتیاز دوم و سوم هستند.


پـــیـــش بـــیـــنـــی هـــا:
در پیش بینی ها، "پرشا" که در بین 18 نفر پیش بینی کننده تنها کسی بود که پیش بینی شکست پرسپولیس را کرده بود، به لطف همین پیش بینی با 155 امتیاز بهترین امتیاز را کسب کرد. البته "امیر آریا" و "سیدرضا" هم با 150 امتیاز پیش بینی های بسیار خوبی داشتند.
در جدول رده بندی، "پرشین" که این هفته 105 امتیاز آورد توانست برای اولین بار پس از هفته سی و سوم لیگ فصل پیش، با 780 امتیاز به صدر جدول برسد و "عباس" که این هفته 75 امتیاز به دست آورد، با 755 در جایگاه دوم ایستاد. "دانیال" هم با 710 امتیاز سوم است. اگر در این جدول به میانگین کسب امتیاز در هر هفته (ستون دوم از سمت راست) دقت کنید، "سیدرضا" با میانگین 103.6 امتیاز در هر هفته بسیار خوب ظاهر شده و شاید اگر او از هفته نخست در پیش بینی ها حضور داشت ("سیدرضا" از هفته چهارم در پیش بینی ها شرکت کرده است)، هم اینک صدرنشین پیش بینی ها بود.



در لیگ پیش بینی ها، این هفته چند نتیجه جذاب به دست آمد، که طی آن "شاهین" 45 بر 40 "بهزاد" را شکست داد، "مجید" 90 بر 75 "دانیال" مغلوب کرد و "امیر_ش" بسیار بد شانس بود که علی رغم کسب 105 امتیاز، قرعه اش به "آرش" احیا شده افتاده بود که این هفته 135 امتیاز آورد.



"پرشین" در جدول لیگ پیش بینی ها هم با برد این هفته 21 امتیازی شد و به صدر رسید. به دنبال او "بهرام" با 19 امتیاز در جایگاه دوم است.

هیچ نظری موجود نیست: