پنجشنبه، آبان ۰۲، ۱۳۸۷

او بهترین سرزن سالهای اخیر فوتبال ایران است

در هفته‌ای که چهار تیم از شش تیم بالای جدول موفق به شکست دادن رقبای خود شدند، برق و مس بازنده‌های اصلی این هفته محسوب می‌شوند!


در هفته یازدهم لیگ برتر ایران، عصر سه‌شنبه استقلال تهران در یک دیدار پرگل، موفق شد پاس را در همدان 4 بر 2 شکست دهد تا به سومین برد پیاپی‌اش دست یابد. استقلال تهران پس از شکست در مقابل صبا (هفته ششم)، از شش بازی پی در پی‌اش 14 امتیاز کسب کرده است. شاگردان قلعه‌نوعی حالا از مدعیان لیگ هستند و دیدار حساس هفته آینده‌شان مقابل پیکان، می‌تواند ضمن متوقف کردن پیکان مدل قزوین، آبی‌پوشان را به رده سوم نیز رهنمود کند. نباید از این نکته غافل شویم که استقلال با پیروزی مقابل پاس، اولین برد خارج از خانه خود و اولین شکست خانگی پاس در لیگ هشتم را رقم زد!



ذوب ‌آهن هم در دیداری سخت، نتیجه ایده‌آلی کسب کرد و توانست مقاومت را با 2 گل در شیراز شکست دهد تا همچنان شانه به شانه پیکان با 24 امتیاز در رده دوم جدول باشد.
صبا طلایه‌دار تساوی در لیگ هشتم (6 تساوی در 11 بازی)، در حالی به مصاف راه آهن رفت که سابقه سرمربیگری فیروز کریمی، سرمربی کنونی صبا، در راه آهن، باعث حساسیت بازی شده بود. از سوی دیگر، یاوری سرمربی جدید راه آهن هم تاکنون در دو بازی، دو شکست را پذیرفته بود! به هر حال صبا با کسب یک تساوی دیگر توانست دو پله در جدول صعود کند و به رتبه هفتم برسد. اما راه آهن با این تساوی باز هم در آخرین رتبه جدول باقی ماند!
اما در شهرآورد شمال شرق ایران، تیم نوپای پیام در حالی که به دلیل اخراج دروازه‌بانش، بیش از 60 دقیقه را ده نفره بازی کرد؛ توانست با گل دیر هنگامی، ابومسلم را شکست دهد و خود به سومین برد متوالی‌اش برسد و با سه پله صعود یازدهم شود. از طرف دیگر ابومسلم با پذیرش هفتمین شکست فصل، از رده دوازدهم به رده چهاردهم سقوط کرد!
در آخرین دیدار روز سه‌شنبه، استقلال اهواز در روزی که بسیار شاداب و سرحال نشان می‌داد، ملوان را با سه گل شکست داد تا نوار شکست هایش را پاره کند. این اولین برد خانگی استقلال اهواز در لیگ هشتم بود. (دیدار استقلال اهواز مقابل فولاد {2-0}، در اهواز، به میزبانی فولاد برگزار شده بود)
اما روز چهارشنبه هم چهار دیدار دیگر برگزار شد که ابتدا در اصفهان، سپاهان مقابل صدرنشین لیگ، پیکان، سر تعظیم فرود آورد و با شکست سنگین 4-2، رکورد بی شکستی‌اش در دیدارهای خانگی را از دست رفته دید! این سومین برد پیاپی پیکان بود که با اختلاف دو گل به دست آمد! ذکر این نکته خالی از لطف نیست که پیکان با به ثمر رساندن این چهار گل، گلزن‌ترین تیم لیگ شد. سپاهان هم علی رغم پذیرش این چهار گل، همچنان بهترین خط دفاع لیگ را در اختیار خود دارد. اهمیت کار پیکان وقتی بیشتر نمایان می‌شود که بدانیم، سپاهان در نه دیدار گذشته‌اش تنها پنج گل خورده بود!
اما تیم مس در خانه تن به اولین تساوی‌اش داد تا دیگر هیچ تیمی در لیگ امسال رکورد پیروزی در همه دیدارهای خانگی را نداشته باشد! جالب اینجاست که مس، در دیدار با تیم ته جدولی سایپا تن به تساوی 1-1 داد! مس با این تساوی دو پله در جدول رده بندی سقوط کرد تا در پایان هفته یازدهم، پائین تر از استقلال تهران و پرسپولیس، که هر دو در این فصل به مس باخته‌اند، در رده ششم بایستد!
داماش که از هیجان تزریق پول، مثل بادکنکی باد شده بود، در یک دیدار خانگی مقابل فولاد شکست خورد تا بار دیگر ثابت شود که پول حلال همه مشکلات نیست! فولاد با پیروزی در این دیدار ضمن صعود دو پله ای در جدول رده‌بندی، کارنامه دیدارهای خارج از خانه‌اش را درخشان‌تر کرد! فولاد از پنج بازی دور از خانه خود، سه برد، یک تساوی و یک باخت داشته که آمار بسیار خوبی محسوب می‌شود.
در آخرین دیدار این هفته، که به نوعی حساس‌ترین دیدار هفته هم بود، پرسپولیس میزبان برق بود. پرسپولیس که بعد از دو شکست در بحران به سر می‌برد، توانست در این دیدار ضمن تحمیل اولین شکست فصل به برق، به وضعیت خود در جدول هم سر و سامان بخشد. گل حرفه‌ای "علی کریمی" و گل اروپایی "کریم باقری"، که دومی با اشتباه محض "سجاد بیرانود"، دروازه‌بان برق، همراه بود؛ در همان نیمه اول حکم به برتی سرخپوشان تهرانی داد. اگر پرش و ضربه سر "کریم باقری" را در گل دوم پرسپولیس دیده باشید، یقیناً شما هم با من هم عقیده خواهید بود، که بعد از "علی دایی"، او بهترین سرزن سالهای اخیر فوتبال ایران است. فارغ از این مسأله، بی حاشیه بودن "کریم" و در خدمت تیم بودنش، ویژگی بزرگ اوست. آنهم در دورانی که بازیکنان جوان خیال می‌کنند از دماغ فیل افتاده‌اند!
به هر حال پرسپولیس با برد 3-1 مقابل برق اقلاً توانست فاصله اش را با صدر جدول حفظ کند و چشم به دیدارهای آینده داشته باشد.
نکته جالب توجه و حاشیه‌ای این دیدار، حضور "علی دایی" در رختکن پرسپولیس بود که بین دو نیمه رخ داد! "دایی" در رختکن پرسپولیس، با "علی کریمی" دست داد تا به نوعی به جنگ پنهانی‌اش با وی، پایانی علنی داده باشد. اما سوال اینجاست که چرا "دایی" این کار را در زمان دیگری انجام نداد؟ چرا که این حرکت "دایی"، می‌توانست تمرکز "کریمی" را برای ادامه بازی بهم بزند!
به هر حال در پایان هفته یازدهم لیگ، پیکان و ذوب آهن با 24 امتیاز اول و دوم هستند. برق، استقلال تهران و پرسپولیس هم با 19، 18 و 18 امتیاز به ترتیب سوم تا پنجم هستند.




در ادامه این رقابت‌ها، روز یکشنبه 8 دیدار برگزار می‌شود که در 6 دیدار همزمان و از ساعت 14:45، ذوب آهن میزبان استقلال اهواز خواهد بود. آیا استقلال اهواز می تواند ترمز ذوب آهن را بکشد؟ برق نیز این هفته فارغ از ترس شکست، به مصاف راه آهن قعرنشین می‌رود. طبیعتاً پیش بینی نتیجه این دو بازی به سمت ذوب آهن و برق خواهد بود!
سایپا در کرج به مصاف مقاومت می‌رود. هر دو تیم در شرایط نامطلوبی هستند و نهایت تلاششان را برای برد در این دیدار خواهند داشت. مس که در دو دیدار اخیرش پنج امتیاز از دست داده است، باید به مصاف پیامی برود که سه دیدار آخرش را برده است. دیداری بسیار سخت برای نماینده کرمان که عدم نتیجه‌گیری در این دیدار می‌تواند مس را به بحران بکشد. از طرف دیگر خداداد مربی پیام، با خیالی آسوده به دیدار مس می‌رود، چرا که سه پیروزی اخیر این تیم، حاشیه امنیت خداداد عزیزی را افزایش داده است.
ابومسلم پس از پذیرش دو شکست، میزبان داماش است. هر دو تیم نیاز به برد در این دیدار دارند و عدم نتیجه‌گیری در این دیدار می‌تواند منجر به اخراج مربیان دو تیم شود.
ملوان هم در انزلی پذیرای سلطان تساوی‌ها، صبا خواهد بود! دیداری که با توجه به حضور صبا در یکسوی آن، بوی تساوی می‌دهد.
اما در همان روز و از ساعت 16:35 در اهواز فولاد میزبان پاس خواهد بود. فولاد که مسرور از اولین برد خانگی‌اش مقابل پرسپولیس است، در این دیدار در جستجوی دومین برد خانگی و سومین برد پیاپی‌اش در لیگ است. از سوی دیگر، پاس هم می‌خواهد با جبران شکست خانگی‌اش مقابل استقلال تهران، بار دیگر به بالانشینان جدول بپیوندد!
پرسپولیس در تهران میزبان، سپاهان خواهد بود. قهرمان و نایب قهرمان لیگ هفتم، پس از آن دیدار جنجالی پایان فصل قبل، باید بار دیگر مقابل هم بایستند. اظهارات خام فیرات، سرمربی سپاهان، در مورد پرسپولیس که گفته بود: "پرسپولیس در حدی نیست که بخواهم به آن فکر کنم" و یا "نگرانم که در بازی با پرسپولیس داور برای پرسپولیس گل بزند"، مسلماً انگیزه قرمزپوشان را برای برد در این دیدار دو چندان می‌کند. به خصوص که پرسپولیس می‌داند پیروزی در این دیدار می‌تواند آن ها را تا پله سوم هم بالا ببرد (در صورت عدم پیروزی برق و استقلال).
آخرین این دیدار این هفته که به عبارتی حساس‌ترین نیز هست، روز دوشنبه ساعت 16:45 در تهران بین استقلال تهران و پیکان قزوین برگزار خواهد شد. پیکان در شش هفته پایانی نیم فصل اول، شش دیدار سخت مقابل استقلال تهران، برق، فولاد، پرسپولیس، پاس و مس خواهد داشت، که ممکن است، باعث شود، خودروسازان قزوینی از عرش لیگ به نیمه‌های جدول سقوط کنند! اما مدیرروستا سرمربی پیکان، تا الان نشان داده است که کارش را خوب بلد است! از طرف دیگر، استقلال هم نمی‌خواهد این روند رؤیایی‌اش قطع شود. این دیدار می‌تواند در عین حساسیت، زیباترین دیدار هفته هم باشد.



اما در پیش بینی ها، این هفته "پرشا" با 65- امتیاز نشان داد که خیال صعود به رده‌های بالای جدول را ندارد! "پرشین" هم با پیش بینی‌های ضعیفش برای دومین هفته متوالی تا رده چهارم جدول سوقط کرد. "حسین" بهترین پیش بینی کننده این هفته بود که 160 امتیاز آورد.
در جدول رده‌بندی، "عباس" و "دانیال" به ترتیب با 990 و 935 امتیاز اول و دوم هستند."سید رضا" هم با 745 سوم است.


در لیگ پیش بینی‌ها، "شاهین" همان قدر خوش شانس بود که "رضا" بد شانس بود! چرا که "شاهین" با 25 امتیاز توانست "رضا" را که 20 امتیاز آورده بود شکست دهد!


در رده‌بندی لیگ پیش بینی‌ها، "عباس" با 24 امتیاز اول است و "سید رضا" و "بهرام" با 22 امتیاز دوم و سوم هستند.



۱ نظر:

ناشناس گفت...

دوست گرامی سلام
پرتال بین المللی هورا اسپرت فعالیت خود را در زمینه اطلاع رسانی ورزش آغاز نموده و از 9 زبان زنده دنیا پشتیبانی می کند و بانک وسیعی از اطلاعات ورزشی را دارا می باشد .
از شما برای همکاری های بیشتر با پرتال ورزش دعوت بعمل می آید .
با تشکر
Www.HurrahSport.Com