دوشنبه، آبان ۱۳، ۱۳۸۷

این استقلال تحسین برانگیز است

هفته سیزدهم لیگ برتر باز هم به کام استقلال تهران تمام شد.
در ادامه رقابت‌های لیگ برتر روز های پنجشنبه و جمعه نه دیدار برگزار شد که طی آن نتایج زیر به دست آمد:


مسلماً بهترین برد این هفته را استقلال تهران به دست آورد که در دیدار با ذوب آهن مدعی توانست با دو گل دیر هنگام، مزد برتری‌اش در طول بازی را بگیرد و باز هم فشار را بر پیکان صدرنشین بیشتر کند. قلعه‌نوعی که نشان داده لیاقت سرمربی بودن در استقلال را دارد، پس از چند هفته بازی ‌های متزلزل، حالا تیمی ساخته است که در همه بازی‌ها به فکر سه امتیاز است! ضمن این که بازی سازی روان مجتبی جباری از وسط و نفوذهای مؤثر میثم منیعی و خسرو حیدری در کناره‌ها، از استقلال یک تیم تهاجمی ساخته است. استقلال تاکنون بهترین تیم در دیدارهای خانگی بوده است و با 6 برد و 2 تساوی هنوز به هیچ تیمی در خانه نباخته است.


از سوی دیگر ذوب آهن که تا پیش از این تنها یک بار شکست خورده بود، علی رغم پذیرش این شکست همچنان بالاتر از استقلال تهران ایستاد، اما صدر جدول را به پیکان واگذار کرد.
اما از دیگر نتایج جالب این هفته، شکست پیام از سایپا بود. سایپا که اولین و آخرین بردش در هفته چهارم مقابل راه آهن به دست آمده بود، پس از نه هفته بار دیگر پیروز شد تا کمی به آینده امیدوار شود.
سایپا امروز (دوشنبه 13 آبان) میهمان فولاد است تا یکی از دو دیدار عقب افتاده‌اش را برگزار کند.
پیکان هم در دیداری حساس توانست سومین شکست متوالی را به برق تحمیل کند تا بار دیگر به صدر جدول بازگردد. اگر نگاهی به اعضای تیم پیکان بیندازیم، ستاره آنچنانی‌ای در این تیم وجود ندارد و اینجاست که ارزش کار علی‌اصغر مدیرروستا، بیش از پیش نمایان می‌شود؛ که با یکسری بازیکن بی ادعا بعد از سیزده هفته صدرنشین لیگ فوتبال ایران شده است.
ملوان هم با یک برد خوب در دیداری حیثیتی مقابل دیگر نماینده گیلان، داماش، این تیم را بیش از پیش در مشکلاتش فرو برد!
اما عجیب ترین نتیجه هفته در شیراز رقم خورد. جایی که پرمهره‌ترین و گران‌ترین تیم لیگ، در یک دیدار پایاپای مقابل کم بودجه‌ترین تیم لیگ به زانو درآمد. پرسپولیس که با دو برد متوالی بار دیگر دل هوادارانش را به دست آورده بود، با پذیرش چهارمین شکست فصل (سومین شکست دور از خانه)، فاصله‌اش با صدر جدول 6 امتیاز شد! ضمن این که حالا در جدول کلی تمام ادوار لیگ برتر هم پرسپولیس خود را در پله دوم و پس از رقیب سنتی‌اش استقلال می‌بیند.




اگر اصرار بیهوده و مشکوک افشین قطبی بر استفاده از دی‌کارمو نبود، شاید پرسپولیس در این دیدار می‌توانست به گل برسد. اما تأثیر منفی دی‌کارمو بر قدرت تهاجمی پرسپولیس، عملاً این تیم را خلع سلاح کرده بود! قطبی که در دیدار قبل مقابل سپاهان با تعویض منطقه بازیِ کریم باقری و آوردن او به خط دفاع نتیجه گرفته بود، در نیمه دوم دیدار مقابل مقاومت نیز دست به این تغییر زد، اما این بار عقب نشینی باقری منجر به گل زنی او به دروازه پرسپولیس شد تا در نهایت پرسپولیس با همین گل به خودی بازنده دیدار شود. اما نباید از این نکته غافل شویم که پرسپولیس بیش از 20 دقیقه برای جبران این گل فرصت داشت ولی بازی عصبی ستارگان پرسپولیس، راه به حایی نبرد تا افشین قطبی و افشین پیروانی درس فراموش نشدنی از غلامحسین پیروانی بگیرند!


در جدول هم اینک پیکان، ذوب آهن و استقلال تهران با 27، 25 و 24 امتیاز اول تا سوم هستند.



امروز دو دیدار عقب افتاده از هفته دوم برگزار خواهد شد که طی آن فولاد میزبان سایپاست و سپاهان میزبان پیام.
هفته چهاردهم هم از روز پنجشنبه با بازی استقلال تهران و ملوان در انزلی آغاز خواهد شد.
با توجه به شرایط کنونی استقلال تهران، بعید می‌دانم که ملوان بتواند آبی‌پوشان را متوقف کند، مگر این که حادثه خاصی در این بازی رخ دهد.




در واقع هفته چهاردهم آرامشی است که پس از هفته‌های متوالی بر لیگ حاکم می‌شود. چرا که در چند هفته اخیر، حداقل یک بازی حساس بین تیم های بالای جدول برگزار می‌شد، ولی این هفته بازی مستقیمی بین تیم‌های بالای جدول نیست!
پرسپولیس در دیداری خانگی پذیرای صبا خواهد بود که عدم گرفتن نتیجه در این دیدار حتی می‌تواند شعله برکناری قطبی را نیز روشن کند! قطبی اگر به حفظ جایگاهش در تیم و در میان هواداران پرسپولیس اهمیت می‌دهد باید از حفظ جایگاه ثابت دی‌کارمو در تیم چشم پوشی کند!
پیش بینی ها:
جدول رده‌بندی:


نتایج دیدارهای لیگ پیش بینی کنندگان:

و جدول لیگ پیش بینی کنندگان:



هیچ نظری موجود نیست: