دوشنبه، مهر ۲۹، ۱۳۸۷

شاید فصل پیش هم "استیلی" پرسپولیس را قهرمان کرد، آقای قطبی!

بازی‌های معوقه هفته پنجم با ناکامی تمام میهمانان توأم شد، تا برای اولین در لیگ هشتم، هیچ میزبانی بازنده نباشد!


در دیدارهای این هفته و در حساس‌ترین دیدار استقلال توانست برق، صدرنشین پیشین لیگ را با تساوی متوقف کند و آنها را تا رده سوم جدول پائین بکشد. در این دیدار که آبی پوشان تهرانی یک پنالتی را نیز توسط “یدالله اکبری” از دست دادند،‌ حتی می‌توانستند میهمان پر قدرتشان را با شکست بدرقه کنند،‌ اما کم دقتی مهاجمان این تیم بار دیگر بلای جانشان شد تا 2 امتیاز حساس را از دست بدهند. اما همین تساوی هم برای استقلال کافی بود که هم در جدول رده بندی لیگ هشتم و هم در جدول رده بندی تمام هشت دوره لیگ بالاتر از رقیب دیرینه اش بایستد!



پیکان که نشان داده با “علی‌اصغر مدیر روستا” حرفهای زیادی برای گفتن دارد،‌ با شکست دادن ابومسلم، از تساوی برق با استقلال و ذوب آهن با صبا، نهایت استفاده را برد و به صدر جدول رفت.
فولاد در دیداری سخت توانست اولین برد خانگی‌اش را دشت کند و پرسپولیس پر ادعا را 3 بر 2 شکست دهد. پرسپولیس که در این فصل، به اندازه دو تیم بازیکن و رسم دار در اختیار دارد، حالا در 10 بازی خود سه باخت و سه تساوی را پذیرفته است! شاید منتقدانی که فصل پیش از “حمید استیلی” خرده می گرفتند و او را متهم به تفرقه افکنی در تیم می کردند، به این نتیجه رسیده باشند که پرسپولیس فصل پیش با تفکرات “استیلی”، خیلی بهتر از امسال بازی می کرد و یا لااقل نتیجه می گرفت!
ملوان هم با کسب اولین برد شیرین خانگی‌اش مقابل مس به وضعیت نابسامانش در جدول سر و سامانی بخشید. مس که در بازی های خانگی همه تیم ها را شکست داده باید فکری به حال دیدارهای خارج از خانه اش بکند که به نوعی بلای جانش شده است!




پاس در همدان با گل دقایق پایانی “حنیف عمران‌زاده” تا پله هفتم جدول بالا پرید. پیام هم با کسب دومین برد پیاپی‌اش، این بار مقابل استقلال اهواز تا رده چهاردهم بالا آمد و استقلال اهواز را به رده پانزدهم فرستاد.
داماش گیلان (همان پگاه هفته های قبل!) هم در شیراز با نتیجه 1 بر 1 مقاومت را متوقف کرد تا پس از سه شکست پی در پی بالاخره یک امتیاز دشت کند. ذوب آهن در اصفهان نتوانست از رکورد پیروزی‌های خانگی‌اش مراقبت کند و مقابل صبا که این روزها خوب نتیجه می ‌گیرد، ‌تن به تساوی 2 بر 2 داد.
سایپا هم با گل ثانیه‌های پایانی‌اش به یک امتیاز شیرین مقابل سپاهان دست یافت تا رتبه آخر جدول را به راه آهن واگذار کند. اما سایپا همچنان در حسرت اولین برد خانگی اش مانده است! درست مانند استقلال اهواز و راه آهن شهرری.
در جدول رده بندی هم اکنون پیکان و ذوب آهن با 21 امتیاز اول و دوم هستند. برق با 19 امتیاز سوم است و مس با 16 امتیاز چهارم است.



در ادامه این رقابت‌ها روز سه‌شنبه سی مهر 1387، پنج دیدار برگزار می‌شود.



در همدان پاس میزبان استقلال تهران خواهد بود. پاس در این فصل هنوز در هیچ دیدار خانگی پیروز نشده و استقلال هم هنوز در هیچ دیدار خارج از خانه برنده نبوده است! به عبارت دیگر از نگاه آمار، احتمال برد استقلال در این دیدار صفر است! اما جذابیت فوتبال به این است که همیشه نتایج غافلگیر کننده دارد!
راه آهن در شهرری میزبان صبا خواهد بود. راه آهن که این روزها خوب می بازد و حتی آمدن “محمود یاوری” هم هنوز در این تیم نتیجه نداده است، مقابل شاگردان “فیروز کریمی” می خواهد به اولین بردش در شهرری دست یابد و به پنج هفته شکست ناپذیری صبا نیز پایان دهد! اما احتمال کسب این برد برای راه آهن بسیار کم است!
در مشهد، پیام و ابومسلم برگزار کننده داربی شمال شرق خواهند بود. هر دو تیم مشهدی علی رغم حضور در نیمه دوم جدول، هفته های اخیر را خوب سپری کرده اند! شاید تساوی برای داربی شمال شرق محتمل ترین نتیجه باشد!
استقلال اهواز بحران زده در اهواز میزبان ملوان خواهد بود.استقلال اهواز که امیدوار است، بالاخره در یک دیدار خانگی پیروز شود، بد موقعی به ملوان خورده است! چرا که کلوانان پس از هفته ها ناکامی، هفته قبل مس را شکست دادند و با روحیه ای دو چندان به مصاف آبی پوشان اهوازی می روند!
مقاومت هم در شیراز پذیرای ذوب آهن است. با این که مقاومت از 5 دیدار خانگی اش تنها یک دیدار را برده و سه بار هم شکست خورده است، اما حساب این بازی را می توان از دیگر بازی های خانگی مقاومت جدا کرد! چرا که مقاومت معمولاً مقابل نمایندگان اصفهان برنده است! حالا باید دید آیا این بار هم مقاومت می تواند ذوب آهن را شکست دهد یا نه!
روز چهارشنبه اول آبان هم پرسپولیس در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته، میزبان برق خواهد بود. پرسپولیس که این روزها خوب نتیجه نمی گیرد، می داند که از دست دادن امتیاز در این دیدار خیلی برایش گران تمام خواهد شد! از طرفی برق هم تنها تیم بدون شکست لیگ است! من فکر می کنم این دیدار، زیباترین دیدار این هفته باشد و حتماً برنده خواهد داشت!
سپاهان در اصفهان میزبان پیکان قزوین است. اگر بازی فوتبال 85 دقیقه بود، سپاهان می توانست الان صدرنشین لیگ باشد! سپاهانی ها که قهرمانی فصل پیش را در آخرین ثانیه های بازی آخرشان از دست دادند، امسال هم در چند دیدار، با پذیرش گل در دقایق پایانی، امتیازهای حساسی را از دست داده اند! از طرف دیگر، پیکان با نمایش خیره کننده اش، تیم قابل احترامی نشان داده که در دیدارهای خارج از خانه بهترین نتایج را گرفته است! همه این نکات، به حساسیت و جذابیت این دیدار می افزاید!
مس تنها تیمی که در دیدارهای خانگی همه تیم‌ها را شکست داده،‌ در کرمان میزبان سایپا خواهد بود. با توجه به نتایج به دست آمده برای هر دو تیم، نمی توان نتیجه ای به جز برد برای مس را در این دیدار متصور شد! مگر آن که سایپایی ها خلاف این امر را ثابت کنند!
در نهایت، داماش هم در گیلان میزبان فولاد است. هر دوتیم فصل پر نوسانی داشته اند، و این طور که از ظواهر امر پیداست، داماش با پول "امیر عابدینی" جان دوباره ای گرفته و در این دیدار به دنبال اولین بردش تحت نام داماش خواهد بود!
پـــیــــش بــــیــــنــــی ها:
مهمترین اتفاق این هفته حذف "رضا_ذ" از لیست شرکت کنندکان و جایگزینی او با "شهاب" بود! اما بیش از "شهاب" تازه وارد، "پرشین" باید از این موضوع خوشحال باشه! چرا که اگر پیش بینی های بد "شهاب" نبود، "پرشین" صدرنشین هفته قبل، با 40- امتیاز بدترین پیش بینی ها را داشت! به هر حال این هفته با ناکامی دو نفر مذکور و کامروایی "دانیال" و "عباس" توأم بود، که اولی 210 امتیاز و دومی 180 امتیاز آوردند! در جدول رده بندی هم اکنون "عباس"، "دانیال" و "پرشین" به ترتیب با 935، 925 و 740 امتیاز اول تا سوم هستند.



در لیگ پیش بینی ها، "امیر_ش" خیلی خوش شانس بود که حریفش "رضا"، صفر امتیاز آورد، تا "امیر_ش" با 5 امتیازش، به یک برد شیرین برسد! جدال "دانیال" و "امیر آریا"، دو برادر، با برتری 210 به 5 برادر بزرگ تر به پایان رسید تا معلوم شود که دود از کنده بلند می شه!



در جدول لیگ پیش بینی ها، هم اکنون "دانیال"، "عباس" و "پرشین" هر سه با 21 امتیاز به نرتیب اول تا سوم هستند.


۳ نظر:

ناشناس گفت...

لطفا حرفی از استیلی بیکار نزنید که نه جایگاهی در میان کارشناسان فوتبال دارد ونه در میان ما طرفداران پرسپولیس.

ناشناس گفت...

jesaratan, shoma dota rupai ro dorost mizanin ke injuri az morabiye bozorgi irad migirin ke ham senne shoam tu teamhaye bozorg bude

پرشین گفت...

ناشناس1: لطفاً نظر شخصی خودتون رو به طرفداران پرسپولیس تعمیم ندین
ناشناس2: متأسفم برات