دوشنبه، دی ۳۰، ۱۳۸۷

هفته سختی در انتظار صدرنشینان لیگ است

در هفته بیست و دوم لیگ برتر، استقلال تهران تنها میهمان پیروز هفته بود که با توجه به توقف ذوب آهن مقابل صبا، با 43 امتیاز و 2 امتیاز اختلاف نسبت به ذوب آهن به تنهایی در صدر جدول قرار گرفت.

استقلال در هفته بیست و دوم مقابل تیم بحران زده برق به یک نتیجه جالب توجه دست یافت و موفق شد با برد 4 بر 1، سنگین‌ترین شکست فصل را به شیرازی‌ها تحمیل کند. در این دیدار حسین کاظمی که دو گل از چهار تیمش را به ثمر رساند، مرد برتر میدان بود. برق با پذیرش پنجمین شکست متوالی‌اش، برای سیزدهمین هفته پیاپی، نتوانست به پیروزی برسد.
اما در حساس ترین دیدار هفته، صبا و ذوب آهن در قم به مصاف هم رفتند. این دو تیم که به ترتیب در رده‌‌های سوم و دوم جدول جای داشتند، با تساوی در این دیدار به نوعی هر دو شکست خوردند. چرا که ذوب آهن با از دست دادن 2 امتیاز این دیدار، فاصله‌اش با استقلال نیز به 2 امتیاز رسید و صبا هم با از دست دادن 2 امتیاز این دیدار، به رده پنجم جدول سقوط کرد.
سپاهان، دیگر نماینده اصفهان، در پنجمین دیدار بدون شکست پیاپی‌اش، توانست سایپا را با دو گل محرم نویدکیا شکست دهد. ظاهراً حضور فرهاد کاظمی روی نیمکت سپاهان، علاوه احیای تیم، محرم نویدکیا را هم احیا کرده است.
پرسپولیس هم بعد از دو شکست پیاپی توانست فولاد را شکست دهد تا اقلاً هنوز امیدوار به اما و اگرهای پیش بینی نشده فوتبال، برای قهرمان شدن باشد.
در جدول رده‌بندی هم اکنون، استقلال تهران، ذوب آهن و سپاهان با 43، 41 و 36 امتیاز اول تا سوم هستند و در انتهای جدول نیز، برق، داماش و پیام به ترتیب با 22، 18 و 18 شانزدهم تا هیجدهم هستند. ضمن این که برق و پیام یک دیدار عقب افتاده در پیش رو دارند. حضور برق در رده شانزدهم جدول بسیار تعجب برانگیز است به خصوص وقتی بدانیم که این تیم در پایان هفته ششم، صدرنشین لیگ بوده است. به عبارت دیگر، برق در شش دیدار ابتدای فصل 12 امتیاز کسب کرده و در 16 دیدار پس از آن 10 امتیاز!


در هفته بیست و سوم این رقابت‌ها، مس بهترین تیم در بازی‌های خانگی، میزبان پرسپولیس، تیم سوم جدول دیدارهای خارج از خانه است. دیداری که می‌تواند در عین حساسیت، زیبا هم باشد. به خصوص که زمزمه حضور سید مهدی رحمتی دروازه‌بان کنونی مس در پرسپولیس، بر حساسیت‌های بازی می‌افزاید. پرسپولیس در این دیدار برای اولین بار از زمان حضور پیروانی به عنوان سرمربی باید بدون ابراهیم توره بازی کند که در دیدار با فولاد اخراج شد.
اما شاید حساس‌ترین دیدار هفته دیدار استقلال تهران با صبا در تهران باشد. استقلال تهران که اولین شکست فصل را در قم مقابل صبا پذیرفته بود، حالا در پی انتقام از حریف سر سخت خود است. از سوی دیگر، صبا در شش دیدار پیشین خود در لیگ، چهار برد و دو تساوی کسب کرده و با این 14 امتیاز از رده دهم جدول تا رده پنجم بالا آمده است. بنابراین بردن این تیم کار چندان ساده‌ای نخواهد بود. مگر آن که آبی پوشان تهرانی بار دیگر به روند خیره کننده خود ادامه دهند. ضمن این که سه اخطاره بودن آرش برهانی می‌تواند برای استقلال گران تمام شود.
ذوب آهن نزدیک‌ترین رقیب استقلال، باید به مصاف ابومسلمی برود که تحت هدایت علی حنطه، سه هفته پیاپی است که برنده از زمین خارج شده!
سپاهان هم در انزلی روز آسانی مقابل ملوان نخواهد داشت. ملوان درست مانند سپاهان در دیدارهای دور برگشت تا کنون 9 امتیاز کسب کرده است و نشان داده که خیال فانوس به دست بودن ندارد!
به این ترتیب و در حالی که شش تیم بالای جدول روز سختی در انتظارشان است، پیکان صدرنشین سابق لیگ، که هم اکنون در رده هفتم است می‌تواند با پیروزی در دیدار خانگی‌اش مقابل راه آهن، جهش چشم گیری در جدول رده بندی داشته باشد.


×××
جدول رده بندی پیش بینی کنندگان:


نتایج لیگ پیش بینی کنندگان:


جدول رده بندی لیگ پیش بینی کنندگان:



هیچ نظری موجود نیست: